Tilføj venteliste Vi vil sende dig en mail når produktet er på lager igen
Email Vi delere ikke din e-mail med andre.

Kender du det???
Udfordringer man kommer ud for som vippetekniker.

Dette er de første blandt mange gode råd, fra 3 vippeteknikere til alle jer vippeteknikere.

Karoline Bøtkjær, Ditte Honnens og Marie-Louise Bøtkjær har alle mange år på bagen som vippeteknikere og deler ud af deres store erfaring på området.

Skrevet af Karoline Bøtkjær.

-En kunde med meget korte vipper, som gerne vil have laaaange vipper på. 

Vi kender det alle sammen. Den der kunde med mikro små vipper, som gerne vil have meeeeget fylde og længde på, men som hendes egne vipper slet ikke kan bære.
Her bliver man som professionel vippeteknikker nødt til, at rådgive sin kunde på bedst mulig vis og forklare hende, at det kan beskadige hendes egne vipper, forstyrre vækst cyklussen, knække hendes egne vippehår osv.
Rådgiv din kunde på bedst mulig vis, så både kunden får indløst sin forventning til behandlingen, men samtidig så du kan stå inde for dit arbejde.

-En kunde der kommer for sent til sin aftale og forventer at få den fulde tid, så den næste kunde bliver skubbet og måske endda hele resten af ens skema den dag. 

NOPE den går ikke!

Åååååhhhh altså! Hvor kan vi dog alle sammen blive dybt frustreret over sådan en kunde, som kommer for sent til sin behandling og tror at hendes tid er MEGET vigtigere end alle vores andres.
En god tommelfingerregel:
Hvis du selv er blevet forsinket eller kommet bagud i forhold til dit skema, så må du påtage dig skylden og rykke dine kunder, så alle får den tid de har bestilt.
Men derimod hvis det er kunden selv der kommer for sent, må det blive trukket fra hendes egen tid, så de næste kunder ikke skal lide under, at denne ene kunde sad fast i trafikken, ikke kom ud af døren i ordentlig tid eller fordi at hendes hund havde dårlig mave! (ja vi har hørt mange sjove undskyldninger) Dette er i vores optik den mest fair holdning.

-En kunde klager over at hendes vippper falder hurtigt af! På trods af at du har TOTALT styr på valg af lim, luftfugtighed og afrensning. 

Det hænder jo desværre en gang imellem, at ens lille mesterværk af smukke eyelash extensions falder af hurtigere end forventet og man derfor har en frustreret kunde i røret.
Dette kan i mange tilfælde godt være en lidt tricky situation, da det er svært præcist at placere skylden et bestemt sted. Der er så mange forskellige faktorer der spiller ind når man snakker holdbarhed af eyelash extensions, at man hverken kan sige at det er din egen eller kundens skyld.
Hvis du ved, at du har gjort alt det korrekte for at vipperne skulle holde bedst muligt (korrekt afrens, korrekt luftfugtighed, korrekt valg af lim ift luftfugtigheden, korrekt afslutnings procedure med nano mister, coating sealer eller lign) og man selvfølgelig samtidig gerne vil have glade kunder som kommer igen, er det vigtigt, at man imødekommer denne kunde på bedst mulig vis.
Forklar kunden de forskellige faktorer der spiller ind som kan forstyrre hærdningsprocessen, da dette giver kunden en bedre forståelse af, at dette ikke er din skyld. Du kan evt tilbyde hende at komme ind til et lille tjek, så du selv kan få syn på sagen og evt fylde lidt vipper på der hvor der måtte være faldet nogle af. Dette giver en glad kunde som går derfra med en fornemmelse af professionelt arbejde og god kundeservice.

Rigtig god arbejdslyst <3